Garmin – Starkes Wachstum in Q3 2019

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Garmin hat für das dritte Quartal 2019 ein kräftiges Wachstum bekannt gegeben – insbesondere in den Bereichen Aviation, Fitness und Outdoor. In Folge dieser Bekanntgabe ist der Aktienkurs kräftig in die Höhe gegangen!

 

Garmin Aktienchart
Garmin Aktienchart mit einem kräftigen Plus am 29. Oktober

 

Im Fitnessbereich ist der Nettoumsatz im Vergleich zu Q3 2018 um satte 28% gestiegen.

Revenue from the fitness segment grew 28% in the quarter driven by strength in wearables and contributions from Tacx. Gross and operating margins were 52% and 20%, respectively. At IFA, Europe’s leading consumer electronics trade show, we announced a sweeping update to our line of consumer wearable products including new versions of the vÍvoactive series in two sizes, the vÍvomove 3 hybrid smartwatch series, and the all new Venu smartwatch featuring a brilliant AMOLED color touchscreen display and long battery life.

Ähnliches gilt für die Outdoorsegment – hier ist ein Anstieg von 23% zu verzeichnen.

Revenue from the outdoor segment grew 23% in the quarter with growth in multiple product categories, led by strong performance in the adventure watch category. Gross and operating margins improved to 66% and 41%, respectively, resulting in strong operating income growth. At the recent Ultra-Trail du Mont- Blanc running event, we launched the fēnix 6 adventure watch series with larger displays, innovative performance features and Garmin’s exclusive solar harvesting technology. We also announced the addition of the MARQTM Commander to our collection of luxury tool watches.

Die Autosparte ist dagegen um 17% eingebrochen.

The auto segment declined 17% in the quarter driven primarily by declines in our OEM business and the ongoing PND market contraction. Gross and operating margins improved to 48% and 15%, respectively, resulting in 39% operating income growth. During the quarter, we started shipping the Garmin OverlanderTM, an all-terrain GPS navigator specifically designed to fit the needs of the growing overlanding community.

Garmin hat aufgrund der Erfolge in den Segmenten Aviation, Fitness und Outdoor die Erwartungen für das gesamte Jahr 2019 angehoben. Besonderen Anteil an diesem Wachstum dürfte die Einführung von neuen Produkten wie die Venu, vivoactive 4 und vivomove, insbesondere aber die fenix 6 Serie haben. Die weitere Entwicklung dürfte spannend bleiben, vor allem angesichts der Übernahme von Fitbit durch Google!

Weitere Infos und Quelle: garmin.com (PDF)

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